diplomski rad
RAČUNALNO MODELIRANJE VARIJANTNIH RJEŠENJA PJEŠAČKOG MOSTA VEĆEG RASPONA

Ines Kričančić (2016)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Građevinski fakultet Osijek
Zavod za tehničku mehaniku
Katedra za tehničku mehaniku
Podaci o radu
NaslovRAČUNALNO MODELIRANJE VARIJANTNIH RJEŠENJA PJEŠAČKOG MOSTA VEĆEG RASPONA
AutorInes Kričančić
Voditelj/MentorIvica Guljaš (mentor)
Sažetak rada
Zadatak ovoga diplomskog rada je modeliranje i dimenzioniranje pješačkog mosta korištenjem programskog paketa SAP2000. U prvom dijelu izrađena su 4 matematička modela pješačkog mosta opterećenih samo vlastitom težinom. Sva 4 matematička modela međusobno se razlikuju statičkim sustavima. Izrađeni matematički modeli su: rešetkasti most s donjim pojasom u obliku luka, armiranobetonski lučni most sa stupovima u jednoj ravnini, čelični lučni model sa vješaljkama i upuštenim kolnikom te ovješeni model mosta. Nakon razrade modela i analize rezultata, određeni su kriteriji i način bodovanja. Model s najvećim brojem bodova dodatno je razrađen u drugom dijelu diplomskog rada. Drugi dio bavi se detaljnijom analizom konačnog matematičkog modela. Zadatak je što vjernije simulirati ponašanje mosta u stvarnim uvjetima. Nakon što su nanesena sva opterećenja koja se mogu pojaviti tijekom uporabnog razdoblja, definirane su različite kombinacije opterećenja. Kombinacija koja se pokazala nakritičnijom, mjerodavna je za dimenzioniranje konstruktivnih elemenata. Modalnom analizom dobiveni su period osciliranja i vlastita frekvencija konstrukcije. Vlastita frekvencija uspoređena je s normom propisanom frekvencijom ljudskoga hoda. Uočena je mogućnost poklapanja frekvencija, stoga su predložene mjere kako bi se takvo stanje izbjeglo.
Ključne riječipješački most matematički model dimenzioniranje dinamička svojstva
Naslov na drugom jeziku (engleski)COMPUTER MODELING OF ALTERNATIVE VARIANTS OF LARGE SPAN PEDESTRIAN BRIDGE
Povjerenstvo za obranuSilva Lozančić (predsjednik povjerenstva)
Ivica Guljaš (član povjerenstva)
Davorin Penava (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Građevinski fakultet Osijek
Ustrojstvena jedinica niže razineZavod za tehničku mehaniku
Katedra za tehničku mehaniku
MjestoOsijek
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaTEHNIČKE ZNANOSTI
Građevinarstvo
Nosive konstrukcije
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaGrađevinarstvo; smjerovi: Hidrotehnika, Nosive konstrukcije, Organizacija tehnologija i menadžment građenja, Prometnice
SmjerNosive konstrukcije
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra inženjer/inženjerka građevinarstva
Kratica akademskog / stručnog nazivamag.ing.aedif.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-06-29
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
The task of this graduation thesis is to model and determine the dimensions of the mathematical model of footbridge using the SAP2000 software package. The assignment of the first part was to make 4 mathematical models of footbridge loaded only with self weight. All four mathematical models differ in static systems. Mathematical models are as follows: steel truss bridge with arched lower chord, reinforced concrete arch bridge with one row of collumns, steel through arch bridge with cables and cable–stayed bridge. After the models were made and results were analyzed, specific criterias were set as well as a point based system. Model with the highest amount of points was additionaly improved and analyzed in the second part. Second part deals with more detailed analysis of the chosen mathematical model. The task was to simulate the behaviour of the bridge in real conditions as best as possible. After all the loads, that can appear when using the bridge, were applied, different load combinations were made. Combination with the biggest impact on the bridge was used in determining the dimensions of the load bearing elements of the bridge. Using modal analysis, basic period of oscillation and natural frequencies were acquired. Natural frequency was compared with the frequency of people walking determined by norm. The possibility of frequency overlap was detected, therefore, measures were proposed to avoid that kind of state.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)footbridge mathematical model dimension determining dynamic properties
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:133:745877
PohranioVesna Zobundžija